Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Experimentální softwarový hudební nástroj na platformě Android kombinující sampler, syntetizér a sekvencer
Kučera, Karel ; Kavan, Jan (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je realizace aplikace jakožto experimentálního softwarového hudebního nástroje na platformě Android. Realizace částečně vychází z návrhu zpracovaného v semestrální práci. Aplikace je určena pro tablety a chytré telefony. Kombinuje funkce sampleru, sekvencéru a syntetizéru a disponuje vestavěnými efekty. Díky těmto vlastnostem umožňuje vytváření zvuků, sekvencí a skladeb. Aplikace je naprogramována pomocí vizuálního programovacího jazyku Pure Data. Grafické uživatelské prostředí je vytvořeno pomoci platformy MobMuPlat. Samotná práce se skládá ze tří částí. První část je teoretickým úvodem, kde jsou probrány teorie digitálního zpracování zvukových signálů, principy a druhy syntézy zvukových signálů, efekty a elektronické nástroje. V neposlední řadě i charakteristika jazyka Pure Data a platformy MobMuPlat. Druhá část je návrh grafického prostředí, kde jsou probrány funkce jednotlivých grafických prvků. V třetí části je pak popsána realizace aplikace pomocí jazyka Pure Data.
Experimentální softwarový syntetizér a sekvencer
Fadieiev, Heorhii ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je věnována experimentálnímu softwarovému syntezátoru a sekvenceru. Jejím hlavním cílem je realizace experimentálního elektroakustického hudebního nástroje na základě návrhu vytvořeného v rámci semestrální práce. Unikátní charakteristikou tohoto syntezátoru je možnost přiřadit každému tónu jiný vlnový průběh z oblasti subtraktivní syntézy, ale také amplitudové a frekvenční modulace, stejně jako možnost vytvoření komplikované rytmické struktury. Práce je rozdělena na několik částí. První z nich se zabývá shromážděním teoretických poznatků zaměřených na téma syntézy zvuku, MIDI a softwarového programu Max. Druhá část práce představuje návrh experimentálního nástroje s přihlédnutím k blokovému schématu syntezátoru, jeho sekvenceru a generátoru. Další část práce pojednává o realizaci nástroje, popisuje jeho vzhled, GUI, způsob ukládání dat do paměti a uvádí rozbor patche syntezátoru. Poslední část zmiňuje praktické zkušenosti a obecné charakteristiky výsledného nástroje.
Experimentální softwarový hudební nástroj
Konečný, Dominik ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh a následné vytvoření syntetizéru kombinujícího aditivní a subtraktivní syntézu v programu Max/MSP. Syntetizér se bude vyznačovat vysokou variabilitou práce s amplitudovými obálkami, nízkofrekvenčními oscilátory (LFO), možností mikrointervalového ladění a neharmonického spektra. Dále bude mít oscilátor možnost nastavení parametrů na základě textového vstupu.
Granular Synthesis in Music Production
Pečinka, Pavel ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
The focus of this thesis is on designing and creating a granular synthesis application for music production. The application is implemented as a VST3 plugin with the use of JUCE framework and C++ programming language and is capable of interfacing with Digital Audio Workstations, or DAWs for short, which are programs that serve as a central point for music producers, where they can create new sounds, mix songs and create audio recordings among many other things. The plugin is designed as a sampler, able to load a sample file containing audio data and use this data for further processing and playback. Evaluation of user tests indicates, that the application can be successfully used for music production as a granular synthesis instrument.
Experimentálního hardwarový hudební nástroj, převádějící údaje ze senzorů na zvolené hudební parametry
Šindler, Stanislav ; Kavan, Jan (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem této práce je zdokumentovat teoretický a praktický proces návrhu a realizace digitálního hardwarového syntezér založeného na mikrokontrolerové platformě Teensy, s využitím rozšiřující patice Teensy Audio Shield. Software pro syntetyzér bude napsán v jazyce C++, program pro jeho komunikaci s osobním počítačem bude vyvořen v jazyce Cycling Max . Výsledkem práce bude zapouzdřené zařízení s uživatelským rozhraním pomocí otočných ovladačů, tlačítek a displeje. V této práci bude navržen a zkonstruován připojitelný modul měřících teplotu, intenzitu světla a vlhkosti, ovlivňující uživatelem zvolené zvukové parametry.
Experimentální softwarový hudební nástroj na platformě Android s možností ovládání některých parametrů převodem textu
Rychtecký, Václav ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvoření mobilní aplikace na platformě Android, vyznačující se tvorbou zvuku za pomocí textu zaznamenaného zabudovaným fotoaparátem zařízení v kombinaci se syntetizérem, sekvencerem a samplerem. Realizace vychází částečně z návrhu zpracovaného v rámci semestrální práce a je rozdělena do několika částí. V první části jsou stručně popsány druhy syntéz, operační systém Android, programovací jazyk Pure Data, MIDI a Android knihovna pro ovládání Pure Data. V druhé části je zpracován návrh aplikace a ve třetí části je popsána realizace a především funkcionalita aplikace, která je vytvořena pomocí programovacího jazyka Kotlin a IDE Android Studio od společnosti JetBrains v kombinaci s jazykem Pure Data.
Experimentální softwarový hudební nástroj na platformě Android, kombinující sampler, syntetizér, efektový procesor a sekvencer
Bezůšek, Marek ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a realizovat experimentální softwarový hudební nástroj na platformě Android, kombinující sampler, syntetizér, efektový procesor a sekvencer. Aplikace je navržena pro mobilní telefony. Experimentálnost aplikace spočívá v použití granulární syntézy na nahrané zvuky a s kombinací syntetických zvuků wavetable syntetizéru a efektů.
Analýza audio signálu v reálném čase
Řezáč, Martin ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit program, který bude schopen na základě příchozích audio vzorků rozpoznávat v reálném čase základní frekvenci tónu, na základě určené frekvence vytvářet MIDI informace a ty posílat na zvolené MIDI rozhraní. V úvodní části je čtenář uveden do problematiky detekce základních frekvencí tónu. Následuje popis jednotlivých metod pro získávání základní frekvence s důrazem na metodu založenou na spektrální analýze zvuku a popis použitých technologií. Součástí je také popis implementace a vyhodnocení provedených testů včetně uvedení názorů některých hudebníků na použití této aplikace. Závěrem je celá práce zhodnocena. Součástí závěru je i zamyšlení nad dalším vývojem této aplikace.
Parametrizovatelný hudební nástroj pro mobilní platformy
Řezáč, Martin ; Mlích, Jozef (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit aplikaci, která bude sloužit jako tříosý parametrizovatelný hudební nástroj, resp. modifikovaný MIDI kontrolér, pro mobilní zařízení postavená na platformě Android. V úvodní části je čtenář seznámen s některými dostupnými produkty v této oblasti, následuje krátký úvod do problematiky syntézy zvuku a přehled důležitých technologií. Další součástí je popis jednotlivých možností realizace aplikace a detailní speci- fikace použitého konceptu. Součástí této kapitoly je i stručné hodnocení původního návrhu, jeho klady a zápory a diskuse použitelnosti. Součástí práce je také popis implementace programu včetně optimalizace některých kritických bodů a vyhodnocení provedených testů zahrnujících průzkum názorů hudební veřejnosti na použití této aplikace. Závěrem je práce zhodnocena a je stanoven základní směr, kudy vývoj aplikace dál vést.
Program na generování dvourozměrného Erlichova ladění
Dvořáková, Anna ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
V rámci práce byl vytvořen program na generování dvourozměrného Erlichova ladění. Podle parametrů zadaných uživatelem je vypočítána frekvence jednotlivých stupňů v tónovém terénu. Temperament je možno ihned použít ke hře. Aplikace funguje samostatně i v rámci DAW.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.